Novas Demodex


091005

Hej hej!

När jag vaknade så gick jag ut med Nova sen satte jag mig och ringde veterinären och beställde tid för Novas konstiga håravfall men efter att ha pratat med min uppfödare så kom vi fram till att jag ska vänta tills efter Nova löpt. Har det inte blivit bättre eller att det kommer tillbaks så ska jag kontakta veterinären då


091013

Hej!

Ja du vad ska jag säga om denna dag? Ja du det finns inte så mycket att säga förutom att man mår så jäkla piss. Nova får bara mer och mer kala fläckar och det oroar mig så otroligt mycket och samtidigt vill jag inte visa för henne att jag är orolig och mår dåligt för det och det är inte lätt att hålla masken när hon lägger sig i mitt knä och tittar undrande på mig med sina bruna ögon.


 

Ett på väg under ögat.

Då undrar ni kanske vad det här är för något? Jo det är antagligen Demodex och det är tydligen inte så ovanligt på korthåriga hundar att få det innan första löpet men min oro är att det kommer så mycket och det blir bara mer och mer.


091116

Vi gjorde oss klara och så åkte vi till veterinären med Nova, när vi kom dit fick vi ett rum och så kom veterinären ganska snabbt . Han frågade vad vi trodde och sen tog han bilder på henne som läggs i hennes journalen, sen kom det in en kvinna och tog skraptest på henne oh så fick vi sitta och vänta. Efter en stund så kom veterinären in igen och berättade att det va Demodex som Nova hade. Henke frågade ut läkaren och sen förklarade han vad som skulle göras och vad för medicin vi fick till henne. När vi sedan skulle åka till Hälla för att hämta ut medicinen så va Henke så arg och besviken. Han tyckte att det va förjävligt att just vi skulle få hunden som va sjuk och att Nova är den ända i kullen som har det här. När vi sedan skulle hem så blev jag ganska tyst för jag hade så mycket tankar i mitt huvud. Jag fick en klump i bröstet för nu kändes det jobbigt att åter i gen ha en hund som är sjuk. Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka om det här och om jag är ledsen eller om det är mina hormoner.


091126


100119

Nu har Novas Demodex nästan försvunit helt ...Jippi



Kommentarer
Postat av: Laila

Älskade Nova!!Glad att Nova har just er som ägare! Hon är lyckligt lottad... Kram!

2011-04-12 @ 19:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0