Nova ställs :) 5/9-09

Hej hej!

I dag har det varit en kanon dag men omtumlande och tröttande, det började med att klockan ringde 06:00. Henke låg och sov och jag gick upp och gjorde mig klar så kom Henke vid 06:20 och gjorde sig klar, undertiden packade jag ihop det vi skulle ha med oss och letade fram alla papper som Nova skulle ha med sig. När vi va klara så fick Nova käka sen gick hon och Henke iväg och hämtade bilen, när de kom så hade hon varken bajsat eller kissat så jag gick lite med henne innan vi åkte iväg men utan resultat. När vi kom till Malmaberg för att hämta Matilda så provade jag gå lite med henne igen men hon ville inte. När Matilda kom så åkte vi till macken och tankade sen köpte vi mackor och massa dricka sen bar det iväg till Skälby för att hämta termos med varmt vatten åt mig och en kylarväska till våra mackor och drickor. När Sofia kom dit så lassade vi över tält och stolar samt packning i hennes bil så Nova kunde sitta i sin bur och Matilda fick platts ordentligt där bak. När vi va klara med det så bar det iväg till Torshälla för utställning, när vi kom dit så va det inte så många som hade kommit så vi tog en bra plats precis bredvid ring A som Nova skulle gå i. Nova va kvar i bilen medans vi bar stolar och tält till platsen sen gick jag och Matilda till  sekritariat där vi anmälde och betalade för Nova. Sen tog jag och Sofia en promenad i skogen med Nova och Axa medans Matilda och Henke fällde upp tältet. Nova vägrade bajsa och kissa även fast man såg att hon va jätte nödig så när vi kom tillbaks så tog Henke över och gick iväg med henne men utan resultat. Vi satte in henne i buren och så började vi snacka och diskutera samt kolla i protokollet. Det stod att det skulle ställas en Staff tik i ring D men hon kom aldrig så det va lite tråkigt. Vi satt och gissade hundraserna som va här och efter en stund så tog Matilda ur Nova från buren så började dom träna lite. När hon tränat en stund så tog vi Nova och gick ut i skogen med henne, hon fick springa löst och efter ett tag så bajsade hon äntligen. Det märktes att hon va lite stressad av allt nytt för hon va lite lös i magen, när hon va klar så gick vi tillbaks och då mötte vi ett par tjejer med sina Amstaff. Vi stannade och pratade lite sen gick vi till vårat tält, strax efter att vi kom tillbaks till tältet så va det Novas tur att ställas. Hon fick gå lite och efter en stund så lyftes hon upp på bordet där domaren gick igenom henne hon fick förstapris och lovande så skulle hon gå vidare till Bis och där blev hon 4 så vi är nöjda med dagens resultat. Sofia ställde ut Axa men hon åkte ut så jag säger som Sofia det kan ju inte gå bra alla gånger.


Nova fick Lovande och ett första pris.

Novas kritik:

Trevlig tik med fint helhetsintryck

Bra överlinje

Stadig och stabil rygg

Korreckt svansansättning

Sött huvud med bra öronansättning

Korrekt bett

Bra vinklar runt om

Bra rörelser

Mycket bra temperament

LOVANDE



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0