Lördagen den 18/4-09

Hej alla glada bloggare!

I dag har det varit en underbar dag, den började med en tidig morgon . Jag och Henke gick upp vid 08:00 för att hinna göra oss klara för den långa färden till Lycke. Vi va klara vid 09:45 och då åkte vi till syrran för att låna en gps så vi ska kunna hitta, efter det så bar det iväg. Vi stannade efter vägen för att gå på toa och röka sen fortsatte vägen till Lycke. Vi va framme strax efter 15 tiden och träffade då Laila den kanon trevliga uppfödaren, när vi kom fick vi tvätta händerna så vi inte ska bära med oss bakterier till hundarna. Sen släppte hon lös alla hundarna så de fick hälsa, de va så gosiga hela bunten hon har två vuxna en ung tik och en valp på 12 veckor. Efter mycket prat, fika och hund gosande så släppte hon ut valparna, och jag säger bara så här men GUD va söta dom va. Men visst må jag hålla med Laila om att ena tiken sticker ut mer i kullen, hon tar nämligen för sig mer och är inte lika försiktig som de andra. Efter att vi varit ute och pratat massa om valpar, hundrasen och uppfödning så tog hon ut de vuxna hundarna så alla fik vara ute med valparna förutom den minsta på 12 veckor hon va inne och sov. Efter en stund så tog vi in valparna och så satte vi oss ute för en fika och då fick jag den underbara nyheten att vi blivit godkända så en valp är våran nu. Vilken av de 4 tikarna återstår att se beroende på vad proverna visar, jag längtar så till den 2 maj då vi sak hämta henne. När vi fikat klart så gick Henke iväg för att ta kort på två av hundarna som satt sig längst med husväggen för att sola. Sen gick vi in och betalade handpenning och pratade lite mer, sen åkte jag och Henke hemåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0