Många tankar far runt i huvudet :(

Hej hej.

Nu har vi diskuterat och gråtit i omgångar sedan vi fick svaret från vetrinären om att Nova har kvalster och pollen alergi.

Vi funderar på hur vi ska göra och vi kan inte komma fram till något...Ska vi behandla henne med tabletter,sprutor, schampo samt ta bort allt tyg vi har här hemma så hon inte kliar sig. Ska vi kastrera henne och så kanske det inte hjälper????

Vi vet varken ut eller in, ska vi behandla henne tills vi inte har råd och sedan ta bort henne eller ska vi ta bort henne nu.... Är vi egoistiska om vi försöker behandla henne tills vår ekonomi säger stopp eller ska vi låta henne somna in så slipper hon assa preparat för en vacker dag kommer ekonomin säga i från och då står vi där och inget kan göra förutom att låta henne somna in....

Som sagt det är så mycket som rör sig i våra huvuden eftersom hon är så underbar och bara två år, hade hon varit agresiv eller något liknande då hade det inte varit lika svårt att ta ett besalut men när hon är den underbaraste av dem alla så är det så otroligt jobbigt att bara tänka på.

Somtur är så har vi världens bästa uppfödare som finns där när man behöver lätta sitt hjärta om denna tunga börda och som stöttar en så mycket hon kan.

Jag kan inget annat än säga fy fan för denna börda, inte ens min värsta fiende önskar jag detta.... Jag vet inte vad jag ska skriva och jag ska skrika eller gråta. Det är för mycket helt enkelt....

Sens hon började med sina tabletter så har hon börjat klia sig mer och mer, men det kan va allt från tabletterna till att pollen kommer mer och mer...

Just nu är hon hemma hos min kompis och leker av sig ordentligt med deras lilla staffe valp, det är så kul att se hur glad hon blir varje gång de kommer till oss....Nova är eld och lågor så fort hon ser lilla Wilda. De har så kul i hop...



Kommentarer
Postat av: Laila

Jessica!!!Stor kram å en till å en till å en till!!

Orden räcker inte för att beskriva hur jag känner för er...

Härligt att lilla Wilda livar upp stämmningen ibland... lilla halv kusinen :)

2011-04-12 @ 18:48:03
URL: http://www.Joddricks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0