30/7 - 31/8 -09

Måndagen den 31/8-09

Henke och körde mig hem till Matilda. Jag och Matilda va ute på gräsmattan och Matilda tränade att gå och stå med Nova eftersom hon ska ställa henne åt mig. Jag känner att jag inte kommer klara pressen så jag kommer vara med men jag kommer inte ställa henne.

Söndagen den 23/8-09


Onsdagen den 19/8-09

Hej!

I dag har jag haft en kanon bra dag, det började med att jag vaknade upp och va lite seg från gårdagen. Sofia kom hit med Axa så gick vi ut till plan och tränade lite med hundarna


Fredagen den 14/8-09


Tisdagen den 11/8-09

Hej hej!

I dag så har jag varit hos Sandra L, vi har varit på affären och sen hemma hos henne hon bjöd på wok och så har vi pratat massor. Jag gick hem vid 17 tiden och så kom Henke och hämtade mig vid 17:55 varav att vi åkte till skallis och kollade på lägenhet men det va inte något att ha. När vi kom hem så satte jag mig vid datorn och fixade gårdagens blogg sen kom Matilda och Signe hem till oss och som alltid så började ju Nova busa som fan. När kl va 19 så gick vi ut till parkeringen för där stod Sofia och väntade på oss. Vi åkte till Tortuna hundklubb och där fick Nova och Signe busa lite innan vi började träna. Sofia och Matilda visade mig hur Nova skulle stå och hur hon ska röra sig i ringen, vi övade och övade sen när jag va lar så tränade Sofia sin hund Axa på lydnad och Matilda och Signe va ute på agility banan och höll på.



 

Söndagen den 9/8-09

Hej hej!

I dag har det varit en händelserik dag, jag vaknade av att Sofia ringde mig och vi pratade ett bra tag sen väckte jag Henke och så gick jag ut med Nova. När vi va klara så körde Henke ut mig och Nova till Enhagen för att träffa Sandra M. Jag och Sandra solade och badade i deras tunna medans Nova och Charlie lekte för fullt, Sandras familj har besök från USA hemma hos dem och jag säger bara det fan vad bortskämd dottern är. Hon är 10 år och väger över 70 kilo så nog märks det att det är Amerikaner allt. När kl va närmare fem så kom Henke och hämtade oss och när vi kom hem så va Sandra, Micke och Celine utanför oss vid lekparken. Vi stannade till och pratade lite sen gick vi in och käkade, medans vi käka så kollade vi på Fringe och självklart så somnade vi i soffan. När vi vaknade vid halv åtta så låg vi och snackade lite och Henke berättade att vi va själsfränder och att han älskar mig över allt annat. Han är så otroligt god och romantisk, man kan inte alltid tro det men han är en riktig romantiker och han säger så underbara saker hela tiden. Jag älskar verkligen den killen. När vi va klara så gick Henke över till lillebror medans jag och Nova mötte upp Sandra L med son vid vägen. Vi gick till affären på Haga och så lämnade jag in Nova hos mamma medans vi handlade för hon bor vid affären. När vi va klara sprang jag in och hämtade henne och så pratade vi lite innan jag och Sandra gick vidare hem till henne. När vi kom dit så lagade hon lite mat till sig och jag diskade lite sen va det dags att lägga William och då satt jag och väntade i vardagsrummet, Nova hade lagt sig ute i hallen och sovit. Sandra kom efter 30 min och då tog vi oss en cigg sen satte vi på en filma, när vi kollat klart på filmen så ringde jag Henke och så gick vi hem. Nu ligger han och sover och själv har jag suttit och läst Marias blogg, hon hade skrivit om mig i bloggen och det va gulligt av henne, hon frågade vad jag gjort för att Zebb ska gilla mig:

Marias inlägg:

Jessica jag lånar självklart dem fina bildarna från din blogg till min...
Jag är glad att du "håller" ett öga på min son. Han gillar verkligen dig... Frågar vad du gör...Å hur du har det...
Vad har du gjort för att få honom att gilla dig såååå ;-)

Mitt svar:

Ingen aning Mia! Jag är mig själv antar jag, bara kul att han gillar mig. Vi har kul på racen han berättar massor om bilarna och så brukar vi ha giss tävling han gissar på att ena bilen ska vinna och jag på den andra. Som sagt vi har jätte kul. :)

 

Måndagen den 3/8-09


Lördagen den 1/8-09



Hej hej!

I dag så åkte jag och Nova hem till syrran och sen gick vi därifrån hem till Marias föräldrars hus för grillning. Anders va trött så han va hemma med Mathias så tog vi med oss Nova och Jonathan. När vi skulle gå dit så ville Jonathan hålla i Nova så det fick han ju och när vi kom dit så va alla där. Vi satt och snackade lite sen va det mat dags och jäklar vad gått det va, vi satt och snackade och ungarna blev allt tröttare och tröttare, syrran la Jonathan hos Maria men han kom upp och ville hem så syrran gick hem och när Henke kom så blev Nova jätte glad. Syrran och Jonis stack strax efter att han kommit, vi va kvar ca en timme till innan vi åkte hem. När vi kom hem så tog vi en promenad med Nova sen gick vi in och snackade lite innan vi gick och la oss.



Torsdagen den 30/7-09

Hej hej!

I dag så tvättade jag och vid 14 tiden så gick jag och Sandra till ICA Ettan för att hämta ut ett paket som jag fått. När jag öppnade det så va det skylten från Laila, den va så fin fattar inte hur man kan vara så duktig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0