Lördagen den 9/5-09

Hej hej!

I dag så ringde jag till Mathilda för att kolla hur det ska vara när en hund har urinvärksinfektion efter samtalet så kom vi fram till att Nova har det så vi tänkte avvakta till på måndag för att ringa veterinären. Sen ringde Laila upp mig och vi diskuterade saken och sen skulle hon ringa en vän som är veterinär och efter en stund så ringde hon upp igen och sa att vi ska ge Nova 300 ml c-vitamin i tablettform. Vi ska ge henne en tabblet morgon och kväll och i morgon ska hon ha en halv morgon och kväll. Vi skulle kunna se skillnad redan i morgon sa hon, så det låter ju bra. Sen ska vi köra hälften torrfoder och hälften blött i maten i några dagar och sedan gå över till endast torrt för Nova vägrar ju att äta blött.  Vi åkte till Apoteket och handlade sen åkte vi till hamnen så Nova fick träffa Kimi och vi pratade med Emma och Danne. Efter en stund så åkte vi vidare hem till Annica och Tilde så de skulle få se vårat lilla tillskott, vi pratade massa och lät Nova leka lite innan vi åkte hem. När vi kom hem så va Nova trött så hon somnade i sin bur i sovrummet . Jag och Henke käkade sen la vi oss på sängen med Nova och så slocknade vi allihopa, när vi vaknade så gick vi ut på promenad sen åkte vi och handla cigg och snus. När vi kom hem så käkade Nova och så gick vi ut med henne igen och nu har vi kommit in . Nova leker för fullt medans jag sitter här och klinkar och Henke kollar på tv, ska ta och duscha Nova i kväll tänkte jag för i morgon ska vi på kalas och sen grillning med svärmor och bröder med respektive. Ha det gött nu!

 

Dagens bilder!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0