Det finns massa bilder på lilla trollet...

Söndagen den 7/6-09

Hej hej!

I dag va det jobbet från 07-12:30 sen skulle jag och Henke på teori kurs med valpkursen. Linda kom in och jobbade för mig resterande av dagen och Sofia kom hem till oss och va hundvakt medans vi va borta. Tusen tack tjejer för att ni ställde upp, jag tycker att teorin va jätte intressant och skulle aldrig ha velat missa den. När vi va klara vid 17 så åkte vi hem för att hämta Nova och sedan åka till IKEA eller som Jonna kallar det för Mecka. Vi köpte en svart hylla med massa korgar som vi skulle ha i så nu fick man undan lite mer prylar här hemma, så jäkla skönt. Medans vi satte ihop den så lekte Nova med kartongbitarna och pappret. Sen satte vi upp dendär vi ville ha den och som sagt jag trivs med det, Nova har lekt för fullt i dag och sen har hon haft race här hemma som vanligt på kvällarna. Henke klippte hennes klor och sen lekte hon lite till innan hon gick in i sovrummet för att sova, Henke sitter och spelar och jag ska hoppa in i duschen sen blir det sängen för min del. Ha det bäst nu kram kram!


Torsdagen den 4/6-09


Hej alla glada!

I dag har morgonen varit jobbig, jag ringde och pratade med min kusin om hur jag kände för misshandeln på ena hunden som skedde när jag va uppe i hälsingland. Vi hade ett lovande samtal men det känns hårt att behöva säga till honom att man inte accepterar det som hände och att om det händer igen eller om jag hör att något liknade har hänt så gör jag en anmälan på hans fru. Jag vill inte vara elak mot dem eftersom de ställt upp så otroligt mycket för mig och jag älskar min kusin så otroligt mycket. Men jag klarar inte av att se en hund bli behandlad på det visen och det jobbigaste va ju att det va någon som man kände som gjorde det. Jag backar inte en sekund när det gäller att anmäla någon som misshandlar sitt djur men jag trodde aldrig att jag skulle behöva uppleva att någon så nära mig skulle göra det. Jag fick veta att han aldrig sätt det tidigare så därför gör jag ingen anmälan den här gången. Men som sagt inte fler gånger för då blir jag tvungen att bortse från att det är släkt. När vi pratat klart så kändes det lite bättre men på något vis så känns det som att jag har sårat honom och det vill jag absolut inte. Men jag hoppas att han förstår att det inte är för att skada honom utan för att själva saken är oacceptabel.  När vi pratat klar så gjorde jag mig klar och sen åkte vi hem till min mormor för att hälsa på. Vi kokade kaffe och när vi satt och vänta på att kaffet skulle bli klart så kom mormors väninna så hon fick fika med oss. Hon heter också Ingrid som min mormor och hon va super trevlig. Mormor och Ingrid pratade för fullt och det va så kul att se mormor med Ingrid för de hade så trevligt ihop. Nova stormtrivdes med att ligga bredvid mormor och Ingrid, hon somnade och ville inte gärna gå när vi skulle hem. Efter att vi varit där så åkte vi och handlade mat och sen åkte vi förbi företaget så jag sprang in med våra tid rapporter och pratade snabbt med min chef. Sen åkte vi hem och käkade lite innan vi gick hem till Sandra och Micke, när vi kom dit så satt Sandra på balkongen och rökte medans Micke och Roger satt och spela PS3-an. Céline sprang omkring och prata för fullt, det är så roligt att höra henne. Sandra och jag satte oss ner och snackade lite jobb sen satte jag mig på stolen i vardagsrummet och spelade på Henkes telefon. Sandra stack till jobbet och efter en stund så gick jag och Nova hem. Hon har busat som en tok medans jag suttit och spelat på Henkes telefon. Nu ska jag snart kolla på mina serier så vi får höras.



Måndagen den 1/6-09


Söndagen den 31/5-09

Hej!
I dag har det varit full rulle här hemma, Daniel med familj och hundar km vid 11 tiden och sen va de kvar till 19:30. Hundarna har busat för fullt och barnen det samma Karin och jag va ner till ån för att plocka kvistar så de kunde fixa skydd för rabatten eftersom hundarna ville vara där hela tiden. Daniel och Karin satte dit dem medans jag gick in med Nova så hon skulle få lite lugn och ro. När Nova väl somnat så gick jag ut och fick se ett rättare sagt groteskt sätt att fostra en hund. En viss person hade en pinne och slog flera gånger med pinnen på ena hunden, hunden skrek och skrek sen tog personen hunden i halsbandet så hunden inte fick någon luft. Hunden fortsatte skrika och efter en stund så kastades hunden ner på rygg och personen satte sig på hunden och höll i den. Hunden gnällde och när den väl blev tyst så reste sig personen och då rörde hunden lite på huvudet och fick då en smäll över nosen. Hunden låg blixt still en stund och då fick den gå, som om inte det va hårt nog nej då satte en annan person in hunden i bil buren och där fick hunden sitta. Som sagt jag frågade personen om den fostrade alla sina hundar så och fick som svar att hunden va omöjlig. Jag vet inte vad man säger om det där, folk kan tycka att jag är hård mot mina djur men det där är ju totalt fel metod att fostra en hund. De tror att hundar lyssnar på dem för att de vet vad som gäller men hundarna är ju fan mer rädd för ägaren än har respekt. Man ser det på speciellt en hund men som sagt inte mina hundar men en sak är säkert jag lämnar aldrig min hud i det sällskapet och det är jäkligtsynd för en av mina gamla hundar va mycket med dessa människor och så vitt jag vet så mådde hon bra där men som sagt jag har ju i gentligen ingen aning om vad som föregick när jag inte va med. Som sagt de kan tycka att de gör rätt men hade jag spelat in det med kameran och lämnat det till länsstyrelsen som har hand om djurmisshandel så kan jag garantera att personen i fråga hade åkt dit på det. Nu tror ni säkert att man åker in i fängelset för sådant men det skulle inte den här ha gjort utan bara blivit av med hunden. Nog om detta nu!

När allt lugnat sig så kom faster och farbror hem och så började vi grilla, vi käkade ute på altanen och sen satt jag och Karin och spelade klart yatzi. När vi va klara med det så åkte vi iväg så jag fick övningsköra, det va skitkul och jag fick beröm var av att det förstärkte mitt självförtroende. När vi kom tillbaks så va de kvar en stund sen åkte de hem, Nova tvärslocknade och sen sov hon en stund innan det kom mer folk.  Det va kul och se dam för det är släckt som jag inte träffat på jätte länge. Jag satte mig i solstolen på framsidan medans de satt och snackade på utomhus altanen. Självklart så somnade jag i stolen och vaknade till när de åkte, faster Karin klippte mitt hår och sen gick hon och Kjell och städa medans jag va ute med Nova och Izze. När de va klara tog vi kvällsfika och sen blev det fotbad. När det va klart så hoppade jag in i duschen och sen satte vi på Twilelite, Kjell gick och la sig efter en stund medans jag och Karin kollade kart på filmen. Nu har faster gått och lagt sig så nu ska jag ut och röka sen är det sängen som gäller. Ha det gött nu kram kram!


Lördagen den 30/5-09

Fredagen den 29/5-09

I Hälsingland.

Torsdagen den 28/5-09



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0