2/5-09 Välkommen hem Nova!!!

Hej alla glada!!!

I dag har det varit en underbar dag, det började med att jag och Henke gick upp kl 06:00 för att göra oss klara så vi kan åka till Lycke och hämta hem våran nya familjemedlem. Vi kom i väg halv 8 och sen åkte vi i ca 22 mil innan vi stannade för att käka och röka, sen fortsatte vi färden mot Lycke. När vi kom till Göteborg så åkte vi fel så det blev lite snurr inne i Göteborg innan vi kom på rätt spår igen. När vi kom fram så va inte Laila hemma utan va ute och köpte kaffe så hon kom två minuter efter att vi kommit. Vi satte oss på altanen och snacka så släppte hon ut vildarna…hahaha … nej då de är så otroligt mysiga hennes hundar men jag må då säga att Blazie har växt otroligt mycket på två veckor. Efter en liten stund så släppte hon ut Nova och hon va ju så otroligt söt, även hon hade växt lite sen sist vi såg henne. Vi satt och snacka om hundarna och beteende med mera och så fikade vi lite däremellan. Lailas man kom hem efter någon timme så då fick vi även träffa honom, han började sätta upp deras nya staket och det må jag säga va snyggt det blev. När vi hade pratat klart och skrivit på alla papper så va det dags för kloklippning och det gick hyfsat bra för att vara förstagången på så många år på en valp.. Henke klippte ena tassen och det gick klockrent för att aldrig ha klippt klor någon gång . Sen va det dags för mig att prata med Agria så Nova är försäkrad på hem färden. Efter mycket om och men så fick Laila tag i en dam på Agria och nu är det fixat. När vi va klara med de så va det dags för fotografering på trappen, Laila tar alltid kort på de nya hundägarna med deras lilla valp och jag tyckte bilden blev bra som hon kommer att lägga ut på hennes hemsida. Sen så tackade vi för oss och sa hej då, sen började den långa färden hem till Västerås. Det gick jätte bra att ha Nova i buren bak hon sov ganska mycket och så stannade vi ca 4 gånger så hon skulle få sträcka på benen och kissa lite. Vi åkte till Kolsva och böt tillbaks till våran bil sen va det hemåt och när vi ställt bilen i garaget så fick Nova gå hem därifrån. Man såg på henne att hon ville bajsa men hon glömde hela tiden bort det pga. att halsbandet kliade så mycket. Vi tog av henne halsbandet och då va det en liten tur på gräsmattan sen bajsade hon till sist. När vi sedan kom in så kollade hon runt lite och gick fram till maten som jag hällt upp till henne sen började hon leka lite med Älgen innan hon la sig för att sova. Nu sover hon och jag tänkte duscha sen ta ut henne innan jag kastar mig i säng för vi är helt slut både jag och Henke.

 

Bilder från dagen!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0